Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://maradjaktiv.hu/wp-content/uploads/2020/10/maradj_aktiv_logo.png): failed to open stream: operation failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://maradjaktiv.hu/wp-content/uploads/2020/10/maradj_aktiv_logo.png): failed to open stream: operation failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Szemerősítő gyakorlatok

Az egész napos feszített tempó, a munka, a vezetés, az olvasás, a telefon, TV és számítógép monitor rendkívül igénybe veszi a szemet. Érdemes valamilyen szemerősítő gyakorlatot beütemezni a mindennapokban. Illetve az sem árt, ha napi rendszerességgel végezzük azokat. Már napi pár perc szemerősítő tornagyakorlat is csodákra lehet képes. Márpedig a szemünk, a látásunk az egyik legfontosabb érzékszervünk, mely nélkül nagyon nehezen boldogulunk.

Miért fontosak a szemerősítő gyakorlatok?

Lehet nem is gondolnád, de a látásodhoz is rengeteg izom segít hozzá. Az éleslátásért érdemes megtornáztatni őket. A gyakorlatsorok javítják a vérkeringést, erősítik a szemizmokat és javítható a koncentrációképesség is egy kis pihenéssel, szemtornával. Ha napi pár perc erejéig szemerősítő gyakorlatokat végzünk, akkor nem fog fájni a fejünk, a szemünk nem fog könnyezni és a figyelmünk sem kalandozik el oly gyakran.

Nem kell nagy dolgokra gondolni. Nem kell hozzá különösebben semmi, még eszköz sem kell hozzá és a helyünkről sem kell elmozdulnunk. Elég egy széken kényelmesen elhelyezkednünk és végezhetjük is a gyakorlatokat.

Szemerősítő gyakorlatok

– Az első és legegyszerűbb gyakorlat a csukott szem és a szemkörnyék, a szemgödör nem túl erős masszírozása körkörös mozdulatokkal.

– Dörzsöljük össze a tenyerünk és az így megmelegedett kezet érintsük a csukott szemünkhöz gyengéden. A meleg jót tesz a szemnek, kellemes érzés és ellazítja az izmokat. Ezt a nem túl erős napfény felé fordulva csukott szemmel is megtehetjük pár perc erejéig. Lehetőleg ne délben, a legerősebb napsugárzáskor próbáljuk ki.

– Ülve, egyenes testtartás mellett, mozdulatlan fejjel nézzünk csak a szemünkkel felfele, lefelé, jobbra és balra. Ismételjük meg többször is. Később kössük is össze a pontokat. Ez a gyakorlat erősíti a külső és belső szemizmokat is.

– Csukjuk be a szemünk, majd nyissuk ki, pislogjunk párat, ismét csukjuk be a szemünk, majd ki és megint pislogjunk.

– Ülő pózban a fejünket nem mozgatva kezünkkel írjunk le magunk előtt nyolcasokat és ezt kövessük a szemünkkel is.

– Takarjuk be az egyik szemünk, míg a másikkal kinézünk egy közeli tárgyat, majd egy messzebbit tőlünk, aztán ismét a közelebbit. Ismételjük meg párszor. A másik szemünkkel is végezzük el a gyakorlatot.

– A kezünket tartsuk a szemünk előtt, amire fókuszáljunk rá, majd vegyük el a kezünk, de továbbra is nézzünk arra a pontra. Ettől tágul a látószögünk, hiszen ellazítjuk a megfeszült izmokat a szemben.

Ezeket a végtelenül egyszerű gyakorlatokat bármikor elvégezhetjük a nap folyamán. Akár többször is tornáztassuk a szemünk, ha úgy érezzük elfáradtunk, könnyezni kezd, káprázni, rosszul olvassuk a betűket. Tegyünk hozzá pár fejkörzést, vállkörzést is, így a teljes vérkeringést beindítjuk és még hatásosabb lesz a szemerősítő gyakorlatsor. Érdemes időt szakítani rá, hiszen sokat segíthetünk a szemizmoknak. Márpedig a szemizmoknak roppant fontos munkája van a látásunkban, amit megfelelően óvnunk kell.

A szemerősítő gyakorlatok rengeteget segíthetnek az élesebb látásban is, ugyanakkor megelőzhető vele rengeteg szemet érintő betegség is, mint a kancsalság, szürkehályog, a rövid és távollátás. Meg nem javítja a szembetegségeket teljesen, de sokat segíthet ezek megelőzésében, javításában. Ezek a betegségek legtöbbször az egyoldalú szemizmok hibás erőfeszítésének vagy a tornáztatás hiányának tudhatóak be, de szerepet játszhat a szem túlerőltetése is kialakulásukban.

Szemünk és látásunk érdekében a szemerősítő gyakorlatok mellett érdemes szemcseppet használni, főként, ha szemet nem kímélő munkánk van és különböző vitaminokat, kék és piros bogyós gyümölcsöket együnk még az éles látásunkért.

Maradj Aktłvhttps://maradjaktiv.hu
Az aktív élet, megfelelő pihenéssel, táplálkozással egy hosszú és boldog élet alapja lehet. Ehhez szeretnék minél több információt, segítséget adni nem csak 40 év feletti korosztálynak, ha nem a fiatalabbaknak is.

Stay in Touch

To follow the best weight loss journeys, success stories and inspirational interviews with the industry's top coaches and specialists. Start changing your life today!

Related Articles