Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://maradjaktiv.hu/wp-content/uploads/2020/10/maradj_aktiv_logo.png): failed to open stream: operation failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://maradjaktiv.hu/wp-content/uploads/2020/10/maradj_aktiv_logo.png): failed to open stream: operation failed in /home/customer/www/maradjaktiv.hu/public_html/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Miért fontos a D-vitamin?

A D-vitamin több, zsírban oldódó vitamin közös megnevezése, amelyet a szervezet önmaga állít elő. Annak ellenére, hogy az egyik legfontosabb, a tél végére a magyarok 95%-a D-vitamin hiányban szenved, aminek igen súlyos következménye lehet. Éppen ezért pótlásáról mindenkinek gondoskodnia kellene, de, hogy mennyi az ajánlott mennyiség, és ahhoz hogyan juthatsz hozzá, mostani írásunkból kiderül.

Mire jó a D-vitamin?

A D-vitamin az egészséfes fejlődés, valamint összességeben az egészség egyik legfontosabb alapköve. Elengedhetetlen a csontképződéshez, a csontrendszer és a fogak megfelelő fejlődéséhez. Elősegíti a kalcium és a foszfor felszívódását, ezzel biztosítva a szervezet számára a szüksége mennyiséget. Emellett számos kutatás bizonyította azt is, hogy a D-vitamin jelentős szerepet játszik a fogszuvasodás megelőzésében, illetve véd a különféle rákos megbetegedések kialakulásától, a magas vérnyomástól, valamint a csontritkulástól is.

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin hiánya nem egyszerű vitamin hiány, ugyanis nagyon súlyos következményei lehetnek. A legsúlyosabb károkat abban az esetben okozza, ha egy csecsemő a születése után nem jut megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz. Ekkor ugyanis a csontjai nem fejlődnek egészségesen, aminek következtében gyenge és könnyen törő vázrendszere lesz. Ez egyúttal az izületek nem megfelelő fejlődését és az izmok gyengülését is eredményezi. Gyermekkorban tipikus, a D-vitamin hiánya miatt kialakult betegség az angolkór, amely a csont szerkezetében okoz problémákat.

Felnőttek esetében a D-vitamin hiány következtében megnövekszik a csontritkulás, a rákos megbetegedések, a cukorbetegség, valamint a szív – és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata. A nem elegendő mennyiségű D-vitamin a csontlágyulás nevű betegséget is eredményezheti, amely izomgyengeséggel és törékeny csontokkal jár együtt.

Mennyi D-vitaminra van szükségünk a különböző életszakaszokban?

A fentiek fényében nem lehet kérdés, hogy a D-vitaminra mindenkinek szüksége van, olyannyira, hogy a szakértők szerint Magyarországon november 1. és március 30. között mindenkinek szednie kellene valamilyen formában. A legújabb ajánlás szerint csecsemők számára: 400-1000 NE (nemzetközi egység) az ajánlott napi bevitel, míg gyermekek estén 600-1000 NE, serdülőknél 800-1000 NE, felnőttek esetében pedig 1.500-2.000 NE ez a szám.

A D-vitamin pótlása

Kétfajta D-vitamin létezik, az egyik a napfény hatására termelődik a szervezetben, míg a másikat táplálék formájában veszi fel. A legjobb az az állapot, amikor a természetes napfény hatására termelődik annyi D-vitamin a szervezetünkben, hogy nincs szükség pótlására, ezért, ha lehetőség van rá, tölts minél több időt a szabadban. Fontos, hogy a szolárium nem egyenlő a napfénnyel, így az nem alkalmas arra, hogy D-vitamint termeljen a szervezet.

A D-vitamin különböző tápanyagforrásban is megtalálható, így étellel is bejuttatható a szervezetbe. Fontos, hogy mivel zsírban képződik, zöldségekben és gyümölcsökben nincs. Kivételt ez alól csak a 100-os narancslé és a csiperkegomba jelent. Nagyon jó D-vitamin forrás lehet azonban a hal, a halmájolaj, a csirkemáj, a margarin, a tej, kefir, joghurt, tejszín, kemény sajt vagy a tojás is.

Ha a fentiek mellett még szükséges a D-vitamin pótlása, különféle vitamin – és táplálékkiegészítő készítmények közül választhatunk. Csecsemők és gyermekek számára csepp vagy granulátum formájában, míg felnőttek esetében kapszulaként van lehetőség arra, hogy plusz D-vitamint jutassunk a szervezetünkbe.

Maradj Aktłvhttps://maradjaktiv.hu
Az aktív élet, megfelelő pihenéssel, táplálkozással egy hosszú és boldog élet alapja lehet. Ehhez szeretnék minél több információt, segítséget adni nem csak 40 év feletti korosztálynak, ha nem a fiatalabbaknak is.

Stay in Touch

To follow the best weight loss journeys, success stories and inspirational interviews with the industry's top coaches and specialists. Start changing your life today!

Related Articles