Az időszakos böjt miért a legkönnyebb út a fogyáshoz?

Az időszakos böjt olyan étkezési szokás, amely rendszeres, rövid távú böjtöt jelent – vagy minimális vagy egyáltalán nem fogyasztott ételt. Sokan ezt súlycsökkentő beavatkozásként értelmezik. A rövid ideig tartó böjt segít, hogy kevesebb kalóriát vigyél be a szervezetedbe, ami idővel fogyást eredményezhet. Ennek ellenére segíthet az olyan egészségi állapotok kockázati tényezőinek megváltoztatásában is, mint a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek. Mielőtt kipróbálnád, kérd ki az orvosod tanácsát!

Böjtölési és fogyási módszerek

A 16/8 módszer

Ez az időszakos böjt terv az egyik legnépszerűbb böjt lehetőség a fogyáshoz. A terv napi 8 órás ciklusokra korlátozza az élelmiszer-fogyasztást és a kalóriatartalmú italokat. Meghatározza, hogy ne nyúlj ételhez a nap hátralévő 16 órájában. Kihagyhatod a reggelit és böjtölhetsz déltől este 8-ig, vagy kerülöd az esti étkezést és betartod a 9 és 17 óra közötti tervet. A nap folyamán elfogyasztható órák számának korlátozása segíthet a fogyásban és a vérnyomás csökkentésében. A 16/8 módszer megakadályozhatja a magas vérnyomást és csökkentheti az elfogyasztott ételek mennyiségét, ami súlyvesztést eredményezhet. Míg ez a módszer könnyen beilleszthető bármilyen életmódba, egyesek számára körülményes lehet a 16 órás étkezés kikerülése.

Nagyon fontos, hogy törekedj a kiegyensúlyozott étrendre, amely gyümölcsöket, zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonákat, egészséges zsírokat és fehérjét tartalmaz.

Az 5: 2 módszer

Ennek eredményeként, heti öt napon normálisan eszel, és nem korlátozod a kalóriákat. Ezután a hét másik két napján a napi szükséglet negyedére csökkenti a kalóriabevitelt. Vagyis, ha napi 2000 kalóriát fogyasztasz, akkor a két napra 500 kalóriára kell mérsékelned. Az 5: 2 arányú étrend rugalmasságot biztosít, mivel beoszthatod, mely napokon böjtölsz, és nincsenek szabályok arra vonatkozóan, hogy mit és mikor kell fogyasztanod a teljes kalóriatartalmú napokon.

Az időszakos böjt eme formája abban nehéz, hogy nem egyszerű korlátozni a napi 500 kalóriát, mindezek mellett, ha túl keveset eszel, rosszul lehetsz és szélsőséges esetben elájulhatsz. Mindenképp érdemes orvosoddal egyeztetni!

Az Eat Stop Eat az időszakos böjtölés rendhagyó megközelítése, amelyet Brad Pilon, az „Eat Stop Eat” könyv szerzője határozott meg. Ez a szakaszos böjtterv magában foglalja a hét egy vagy két egymást követő napnak azonosítását, amelyek során 24 órán keresztül nem ehetsz. A hét hátralévő napjaiban szabadon fogyaszthatsz, de ajánlott egy jól átfogó étrendet kialakítani. A heti 24 órás böjt lényegében abból áll, hogy kevesebb kalória fogyasztása jelentős fogyáshoz vezet.

Alternatív napi böjt

Egy szakaszosan eltartható böjtterv, a diétán minden másnap böjtölsz, de a böjt nélküli napokon bármit bevihetsz a szervezetedbe. A diéta egyes változatai egy „módosított” böjti stratégiát ölelnek fel, amely magában foglalja a böjti napokon körülbelül 500 kalória elfogyasztását. A legjobb eredmény érdekében érdemes mozognod is napi szinten.

Az időszakos böjt jelentősége

Az időszakos böjtnek számos változata létezik, mindegyiknek megvan a maga előnye és nehézsége. Mielőtt bármelyik módszernek nekifognál, beszélj dietetikussal vagy orvossal, hogy számodra melyik a leghatékonyabb.

Maradj Aktłvhttps://maradjaktiv.hu
Az aktív élet, megfelelő pihenéssel, táplálkozással egy hosszú és boldog élet alapja lehet. Ehhez szeretnék minél több információt, segítséget adni nem csak 40 év feletti korosztálynak, ha nem a fiatalabbaknak is.

Stay in Touch

To follow the best weight loss journeys, success stories and inspirational interviews with the industry's top coaches and specialists. Start changing your life today!

Related Articles